Prošle godine je Postojna gotovo posve izmijenila svoj lik. Korjenite promjene prometnog režima i preoblikovanje javnih otvorenih prostora u gradu, prije svega središnjega gradskog trga, predstavljaju dinamične zahvate u urbano tkivo Postojne. To malo regionalno središte dobiva novi karakter: nekada vrlo prometno mjesto na cestovnom koridoru, koji povezuje sjeverni Jadran s unutrašnjošću, polako se mijenja u prostor ugodan za život i primjeren pješacima.
Središnji gradski trg, koji je u različitim razdobljima nosio različita imena (danas je Titov trg), bio je sve do izgradnje autoceste sedamdesetih godina važna postaja na putu između Ljubljane i Trsta. Živahnom bilu grada pridonosili su isto tako turisti, koji su se tu masovno zaustavljali da bi posjetili Postojnsku jamu te se poslije zadržali u kavani u centru grada (put do Jame vodio je preko trga), kao i domaći ljudi koji su navečer redovito dolazili na trg. Izgradnjom autoceste je Postojna, unatoč svom čuvenom podzemlju koje privlači turiste, sve više postajala gradom na margini, naime u isto je vrijeme također promijenjen pristup špilji.